Menu



Sosyal Medyanın 2000 senesinden sonra canlanmaya ve şekillenmeye başladığını söylemek doğrusu olur. Sosyal Medya birçok insanın kendini aktif olarak içinde gösterebildiği, görüşlerini ifade edebildiği, paylaşımlarda bulunduğu platformlardır.

İşin uzmanı olan kişiler, Sosyal Medya'yı 23 farklı kategoriye ayırdılar. Bunların içine "forumlar" ve "bloglar" dahil değildir. Forumları ve blogları da işin içine kattığımızda Sosyal Medya'nın 25 ana kategoriye sahip olduğunu görürüz.

Sosyal Medya ana kategorilerinden en popüler olanı "sosyal ağlar"dır. İlk sosyal ağ denemeleri 2003 senesine kadar dayanır. 2005 senesinde ABD'de yaşayan ve Google kurucularının okuldan arkadaşı olan bir Türk'ün kurduğu Orkut ilk ciddi sosyal ağlardan kabul edilir. Sosyal ağlar, "sosyal paylaşımlar","iş sosyal ağları","yerel sosyal ağlar" gibi alt kategorilere sahiptir. Günümüzde forumlar ve bloglar haricinde Sosyal Medya kategorisinde en etkin durumdaki websitelerin sayısı 5000 civarıdır. Her geçen gün daha farklı konularda yeni Sosyal Medya kategorileri ve alt kategorileri eklenmektedir.

Sosyal Medya'nın bazı alt kategorileri sadece iş dünyasına hizmet etmektedir. İş dünyasına hizmet eden Sosyal Medya alanlarına bu alanda çalışan websitelerin kurallarına uygun şekilde projeler oluşturmak ve uygulamak gerekir. Linkedin iş dünyasına hitap eden bir Sosyal Medya websitesi olarak kurulmuştur. Squido Lens ve Pinterest, yine iş dünyasının yer aldığı websitelerdir. 

Bir kısım Sosyal Medya alanları dünyanın belirli bölgelerine yani yerel alanlara hizmet etmektedir. Bu Sosyal Medya kategori websiteleri iş geliştirme ve pazar alanı oluşturmada etkilidir. Orkut, ilk zamanlar pekçok dünya ülkesinde benimsenmişken bugün Brezilya ve Hindistan gibi ülkelere hitabiyetini sürdürmektedir.

İşin uzmanı bir Sosyal Medya Yöneticisi olmadan Sosyal Medya'da amaçlarınıza ulaşabilmeniz çok güçtür. Sizin yer almanız gereken Sosyal Medya mecralarını tespit ederek bu alanlar için projeler hazırlayıp uygulamak ancak dünyadaki gelişmeleri takip eden bir uzmanın öngörüleri ile gerçekleşebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Konu ile ilgili yorumunuzu, tartışma konusunu, araştırma bilgisini, uyarıyı, destek bildirinizi, işbirliği önerilerinizi ve ilgimiz dahilindeki bu konuya ait düşüncelerinizi lütfen yorum kısmına yazınız. Yorumunuz firma blog yöneticisi tarafından denetlendikten sonra yayınlanacaktır. Yorumlar olumlu ya da olumsuz olsun yayınlanır. Amacımız sadece agresif ele geçirme amaçlı spam gönderileri engellemek, kanunlara aykırı bir husus barındırıp barındırmadığını anlamak ve başkalarına hakaret içerikli yazıları engellemektir. Herhangi bir sorunuz ya da sorununuz varsa bizimle direkt iletişime de geçebilirsiniz. İlginize teşekkür ederiz.

Proweblabs Ajans
0555 5736258
proweblabs@gmail.com

 
Top